Skip to main content
Skip table of contents

FAQ

Často kladené dotazy

Který program Papaya POS si mám vybrať?

Papaya POS ponúka 2 typy licencií.

Licence Papaya MINI obsahuje vše, co potřebujete pro obsluhu zákazníka a práci s účty přímo v aplikaci. Je dostačující pro malé provozy, které nevyžadují evidenci skladů, možnost otevřených účtů nebo bonování objednávek.

Licence Papaya PRO je ideálním řešením pro střední a větší provozy. Tato licence zahrnuje kromě základních funkcionalit i skladové hospodářství (inventury, receptury, reporty skladů a zboží), gastro funkcionality (Mapa stolů, bonování objednávek do kuchyně a na bar, možnost využívání mobilních číšníků) či podrobné reporty na základě položek, časového období nebo marže .

Všechny funkcionality, které obsahují tyto licence naleznete na našem webu https://papayapos.cz/pokladna/

V případě, že si nejste jisti výběrem licence, pomůže vám i náš konfigurátor pokladního řešení, který na základě vašich odpovědí vyhodnotí to pravé řešení a licenci pro vaše podnikání - https://tally.so/r/w8xLYO .

Co znamená "webová zpráva" nebo "webadmin"?

Webová správa provozu znamená, že se k ní můžete připojit odkudkoli, kde disponujete připojením na internet. Stačí Vám jakýkoli počítač či telefon nebo tablet. Do Vašeho provozu se přihlásíte přes webový prohlížeč pomocí unikátního linku a přihlašovacích údajů. Okamžitě tak budete mít přístup k:

  • Aktuálnímu dění v provozu (přehled všech účtů, včetně aktuálně otevřených)

  • Nastavením provozu (tvorba / změna menu; uživatelská práva pro zaměstnance, atd.)

  • Skladovému hospodářství (přehled stavu zásob, tvorba receptur, naskladnění, inventury)

  • Přehledným reportem (podrobné přehledy tržeb – za vybrané časové období, podle typu platby, pro jednotlivé položky nebo po jednotlivých zaměstnancích)

Jaký mám PIN při přihlášení do aplikace?

Standardní PIN pro přihlášení je 1111.

Změnu PIN naleznete v sekci AdministraceUživatelé → kliknutím na ikonu ozubeného kolečka

Frame 5 (2).png

Chyba při přihlášení: Hláška “maximální počet licencovaných zařízení”

V případě, že se vám nedaří přihlásit a píše vám specifickou hlášku “Maximální počet licencovaných zařízení”, prosím kontaktujte naši technickou podporu. Prověříme licenci a opětovně Vás přihlásíme.

Kde si mohu změnit heslo do webadminu?

Změnu hesla do webadminu naleznete v sekci Administrace Uživatelé → kliknutím na druhou ikonu.

Frame 5 (2).png

Jak změním DPH na konkrétní položky?

DPH můžete změnit pro konkrétní položku nebo pro celou skupinu/kategorii produktů.

Přesný návod naleznete v části Změna sadzby DPH

Jak stornuji účtenku?

Již uhrazený doklad naleznete v sekci Účty, kde přes ikonu lupy vyhledáte buď konkrétní číslo účtu nebo bez vyplnění údajů stisknete tlačítko vyhledat a zobrazí se všechny uzavřené účty.

  • Klepnutí vyberete účet, který chcete stornovat.

  • V pravém horním rohu se zobrazí tlačítko “Návrat”, kterým účet stornujete.

  • Po stisknutí se vytvoří storno účet a zobrazí se platidla.

  • Vyberete platidlo přes které chcete účet stornovat a po potvrzení se storno doklad vytiskne.

 

faq3.png

faq4.png

Jak pracovat s vouchery?

Vytváření voucheru funguje v aplikaci Papaya stejně jako vytvoření nové položky.

Přejděte na Nastavení podnikuMenu položky.

Vyplňte název, cenu a zvolte Typ - Kupón. Položka v takovém typu bude mít vždy 0% DPH.

faq5.png

Jak smažu kategorie nebo položky v MENU?

Kategorie nebo samotné položky umíte jednoduše smazat ikonou X v sekci Menu Kategorie nebo Menu Položky.

Frame 5 (4).png

Kde najdu podklady pro účetnictví?

Exporty reportů pro účetnictví naleznete v sekci ve webadminu - Reporty Výkaz prodeje a Výkaz položek.

Oba reporty si umíte jednoduše vyexportovat do vámi vybraného formátu v rámci vámi zvoleného časového období.

Více o reportech a možnostech reportingu naleznete v sekci Reporty

Co když nefunguje denní uzávěrka?

V případě, že není možné vytisknout denní uzávěrku, bude třeba prověřit několik možných situací:

  • zkontrolujte, zda svítí tiskárna

  • jsou-li mezi účty doklady, které mají přiřazenu ikonu červené tiskárny a jsou tedy nevytištěné, bude třeba tyto účty vytisknout nebo zrušit.

  • Vytiskněte přehledovou uzávěrku a prověřte, zda již denní uzávěrka nebyla provedena.

  • V případě, že se vám stále nedaří provést denní uzávěrku, kontaktujte prosím naši technickou podporu

Jak postupovat, pokud jsem vytvořil jsem nové produkty, ale nevidím je v pokladně?

V případě cloudového řešení se nové položky a změny v nich neprojevují automaticky iv pokladně. Tímto si umíte dopředu připravit menu a nijak nezasahovat do provozu. Pro importování změn do pokladny umíte využít dvou způsobů.

  1. Stažení menu ze serveru v aplikaci Papaya POS

    • Přejděte přes tři tečky do nastavení

    • Vyberte “Editace Menu

    • V případě zařízení orientovaného na šířku, klikněte na “Importovat ze serveru”, čímž se načtou všechny změny z cloudu.

      faq7.png

  2. Poslání změn v menu přes webadmin Papaya POS

    • Ve webadminu Papaya POS přejděte přes Administrace → “Pokladny”,

    • Na konkrétní pokladně, kam chcete poslat nové menu, stisknete ikonu dvou šipek u řádku ceník. Tímto se pošle požadavek na stažení změn do aplikace a menu se stáhne.

Frame 5 (1).png

Jak zjistím aktuální stav pokladny?

V aplikaci Papaya POS si umíte prověřit stav pokladny několika způsoby.

  1. Přehledová uzávěrka - tisk přehledové uzávěrky se provádí přes tři tečky v pravém horním rohu

  2. Stav hotovosti v pokladně - přes tři tečky přejděte na řádek Vklad/výběr

    11..png

  3. Kontrola hotovosti v pokladně v předchozích uzávěrkách - Stav hotovosti v pokladně si umíte prohlédnout i v již uzavřených účetních obdobích.

    • Do účetních období a směn se dostanete přes ikonu tři tečkyNastavení Účetní období a směny.

    • Následně si vyberete požadované účetní období a kliknete na možnost Stav hotovosti v pokladně.

      13..png

Jak stornuji doklad?

Již uhrazený doklad naleznete v sekci Účty, kde přes ikonu lupy vyhledáte buď konkrétní číslo účtu nebo bez vyplnění údajů stisknete tlačítko vyhledat a zobrazí se všechny uzavřené účty.

  • Klepnutí vyberete účet, který chcete stornovat.

  • V pravém horním rohu se zobrazí tlačítko “Návrat”, kterým účet stornujete.

  • Po stisknutí se vytvoří storno účet a zobrazí se platidla.

  • Vyberete platidlo přes které chcete účet stornovat a po potvrzení se storno doklad vytiskne.

faq3.png

faq4.png

Co mám dělat, když platba neproběhne?

Pokud nastane problém s platbou, stiskněte tlačítko zpět a počkejte chvíli.

Pokud se nedokážete připojit k platebnímu terminálu, budete přesměrováni zpět do platebního dialogu, kde můžete zvolit jiný způsob platby nebo zkusit platbu kartou znovu.

Problém často spočívá v nesprávně přidělené IP adrese, která koliduje s jiným zařízením, nebo v nemožnosti správné komunikace s terminálem kvůli problémům v místní síti (slabý Wi-Fi signál, špatně nastavený router apod.).

Co mám dělat, když mi nepropojí terminál s pokladnou?

Většina problémů s komunikací mezi pokladnou a platebním terminálem je způsobena změnami ve vaší síti.

Pokladna nebo terminál může po vypnutí a opětovném zapnutí získat jinou IP adresu, než je zadaná v nastaveních.

Pro zabezpečení dlouhodobé komunikace je třeba, aby správce sítě nastavil pro terminál pevnou IP adresu nebo zajistil, aby dostával IP adresu mimo rozsah DHCP serveru běžícího na vašem routeru.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.