Skip to main content
Skip table of contents

Práce s účtom

Aktivní účet

Aktivní účet je takový účet,

  • na který se přidávají položky po kliknutí na menu

  • jehož kompletní obsah je zobrazen v záložce Aktivní účet

  • který je označen v seznamu účtů

  • jehož základní informace - název, částka - jsou neustále viditelné v hlavičce

15.png

Vytvoření nového účtu

Nový účet lze vytvořit 2 způsoby:

  1. Klepnutím na modrou ikonku + (plus). Ikonka je zobrazena pouze v režimu otevřených účtů.

  2. Klepnutím na libovolnou měnu položku pokud není žádný účet aktivní. Menu položka se na účet po jeho vytvoření automaticky přidá.

Nově vytvořený účet se automaticky stane aktivním.

Práce s aktívnim účtem v režimu “Otevřené účty”

Pultový prodej

Stav účtu

  1. Otevřený - Otevřeným účtem je každý nově vytvořený účet. V seznamu účtů není označen žádnou specifickou ikonkou a je v seznamu stále viditelný.

  2. Uzavřený - Uživatel otevřený účet uzavřel kliknutím na ikonku peněz a následným potvrzením platebního dialogu. Takový účet je v seznamu účtů označen plnou ikonkou check.

  3. Zrušen - Uživatel otevřený účet zrušil kliknutím na ikonku popelnice. Účet je v seznamu účtů označen rovněž ikonkou popelnice.

  4. Nevytištěný - Účet je uzavřen, avšak nepodařilo se k němu správně vytisknout účtenku (např. z důvodu nesprávně zapojené tiskárny). Účtenka může být pro tento účet opětovně vytištěna. Takový účet bude v seznamu označen červenou ikonkou tiskárny.

  5. Zaparkovaný – Účet s odloženou úhradou. Uživatel takový účet vytvoří tím, že po kliknutí na ikonku peněz na otevřeném účtu nezadá platbu, ale klikne na ikonku hodin. Takový účet je v seznamu účtů označen „prázdnou“ ikonkou check. V budoucnu je takový účet možné při přijetí platby standardně uzavřít, čímž se jeho stav změní na „Uzavřený“.

15-2.png

Vlastník účtu

Vlastníkem účtu je pracovník/číšník, který účet vytvořil. Seznam účtů lze poté filtrovat podle toho, kdo je jeho vlastníkem.

Pozor: Z účetního pohledu je za peníze přijaté od zákazníka zodpovědný ten uživatel, který účet uzavřel a ne ten, který jej vytvořil.

Název účtu

Standardně přiřazuje Papaya každému účtu unikátní číslo – unikátní název. Ten se zobrazuje v seznamu účtů a tiskne se i na objednávku/bon.

Pokud chcete, můžete účtu nastavit i čitelný název, například. "Rodinná oslava" nebo "Kamoši ze dvora". Takový účet pak snadněji naleznete v seznamu.

V režimu otevřených účtů lze název zadat již při vytváření účtu. Ten můžete později změnit dlouhým klikem na účet v seznamu. Název můžete rovněž měnit v režimu pultového prodeje.

15-3.png

Zrušení účtu

Zrušit lze pouze aktivní účet.

Pro zrušení aktivního otevřeného účtu stačí kliknout na ikonku popelnice. Zrušené nebo již uzavřené účty nelze zrušit.

15-5.png

Filtrování seznamu účtů

Seznam účtů lze filtrovat kliknutím na tlačítka, která se nachází v hlavičce seznamu účtů. Filtr pomáhá číšníkům vyhledat konkrétní účet hlavně v situaci, kdy máte v provozu plno. V současnosti je k dispozici filtrování podle:

  1. vlastníka účtu

  2. stavu účtu

15-4.png

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.