Práce s účtom
Aktivní účet
Aktivní účet je takový účet,
na který se přidávají položky po kliknutí na menu
jehož kompletní obsah je zobrazen v záložce Aktivní účet
který je označen v seznamu účtů
jehož základní informace - název, částka - jsou neustále viditelné v hlavičce

Vytvoření nového účtu
Nový účet lze vytvořit 2 způsoby:
Klepnutím na modrou ikonku + (plus). Ikonka je zobrazena pouze v režimu otevřených účtů.
Klepnutím na libovolnou měnu položku pokud není žádný účet aktivní. Menu položka se na účet po jeho vytvoření automaticky přidá.
Nově vytvořený účet se automaticky stane aktivním.
Práce s aktívnim účtem v režimu “Otevřené účty”
Pultový prodej
Stav účtu
Otevřený - Otevřeným účtem je každý nově vytvořený účet. V seznamu účtů není označen žádnou specifickou ikonkou a je v seznamu stále viditelný.
Uzavřený - Uživatel otevřený účet uzavřel kliknutím na ikonku peněz a následným potvrzením platebního dialogu. Takový účet je v seznamu účtů označen plnou ikonkou check.
Zrušen - Uživatel otevřený účet zrušil kliknutím na ikonku popelnice. Účet je v seznamu účtů označen rovněž ikonkou popelnice.
Nevytištěný - Účet je uzavřen, avšak nepodařilo se k němu správně vytisknout účtenku (např. z důvodu nesprávně zapojené tiskárny). Účtenka může být pro tento účet opětovně vytištěna. Takový účet bude v seznamu označen červenou ikonkou tiskárny.
Zaparkovaný – Účet s odloženou úhradou. Uživatel takový účet vytvoří tím, že po kliknutí na ikonku peněz na otevřeném účtu nezadá platbu, ale klikne na ikonku hodin. Takový účet je v seznamu účtů označen „prázdnou“ ikonkou check. V budoucnu je takový účet možné při přijetí platby standardně uzavřít, čímž se jeho stav změní na „Uzavřený“.

Vlastník účtu
Vlastníkem účtu je pracovník/číšník, který účet vytvořil. Seznam účtů lze poté filtrovat podle toho, kdo je jeho vlastníkem.
Pozor: Z účetního pohledu je za peníze přijaté od zákazníka zodpovědný ten uživatel, který účet uzavřel a ne ten, který jej vytvořil.
Název účtu
Standardně přiřazuje Papaya každému účtu unikátní číslo – unikátní název. Ten se zobrazuje v seznamu účtů a tiskne se i na objednávku/bon.
Pokud chcete, můžete účtu nastavit i čitelný název, například. "Rodinná oslava" nebo "Kamoši ze dvora". Takový účet pak snadněji naleznete v seznamu.
V režimu otevřených účtů lze název zadat již při vytváření účtu. Ten můžete později změnit dlouhým klikem na účet v seznamu. Název můžete rovněž měnit v režimu pultového prodeje.

Zrušení účtu
Zrušit lze pouze aktivní účet.
Pro zrušení aktivního otevřeného účtu stačí kliknout na ikonku popelnice. Zrušené nebo již uzavřené účty nelze zrušit.

Filtrování seznamu účtů
Seznam účtů lze filtrovat kliknutím na tlačítka, která se nachází v hlavičce seznamu účtů. Filtr pomáhá číšníkům vyhledat konkrétní účet hlavně v situaci, kdy máte v provozu plno. V současnosti je k dispozici filtrování podle:
vlastníka účtu
stavu účtu
